Tώρα στις διακοπές του Πάσχα, οι γονείς έχετε την ευκαιρία να μυήσετε σιγά σιγά τα παιδιά σας στο νόημα και την αξία του να ψάχνουν τους ορισμούς των λέξεων που δεν καταλαβαίνουν όταν διαβάζουν.

Κάθε Πάσχα όλοι ανταλλάσσουμε ευχές, τα Χριστός Ανέστη και όλα τα σχετικά. Φέτος αδράξτε την ευκαιρία να μπείτε λίγο περισσότερο στο νόημα του τι συμβαίνει με το παιδί σας και στον τρόπο που μπορεί να μελετήσει.

Με μεγάλη μου χαρά θα βοηθούσα γονείς που θέλουν να καταλάβουν τι συμβαίνει με τα παιδιά και γιατί πολλά από αυτά υστερούν στη μελέτη. Όποιος επιθυμεί μπορεί να με καλέσει στο 693 157 0943 και να μιλήσουμε.

Βασικά τα παιδιά και καθένας που μελετάει αντιμετωπίζει 3 εμπόδια στη μελέτη. Το πιο βασικό είναι ότι περνάει λέξεις των οποίων δεν καταλαβαίνει τον ορισμό. Αυτό, αν και είναι θεραπεύσιμο, δεν είναι μια δραστηριότητα της μίας ημέρας. Είναι στάση ζωής και το παιδί πρέπει να το καταλάβει σιγά σιγά. Δυστυχώς το σχολείο ελάχιστα βοηθάει σε αυτό. Μάλλον το αντίθετο αν αναλογιστεί κανείς τον αριθμό των νέων λέξεων που συναντούν καθημερινά τα παιδιά στα βιβλία τους με κάθε σχολική χρονιά και τις οποίες τις προσπερνούν ή προσπαθούν να μάθουν το κείμενο παπαγαλία.

Αν όλοι οι γονείς, όλοι οι καθηγητές και τα σχολεία φρόντιζαν κάθε μέρα τα παιδιά τους να ξεκαθαρίζουν (να διαβάζουν τους ορισμούς τους και να προσπαθούν να καταλάβουν την έννοια πίσω από τις λέξεις) 2-3 λέξεις, τότε θα ήμασταν όλοι καλύτερα. Οι παρανοημένες λέξεις, όπως λέγονται, εμποδίζουν την εφαρμογή αυτών που διαβάζουμε. Δεν μπορούμε να εφαρμόσουμε πράγματα όταν περνάμε παρανοημένες λέξεις (λέξεις των οποίων δεν ξέρουμε τους ορισμούς και πολύ περισσότερο δεν καταλαβαίνουμε την έννοια με σαφήνεια και πλήρη καθαρότητα).

Αν και το υπουργείο είχε φροντίσει η Λεξησαφήνιση (= αποσαφήνιση των ορισμών των λέξεων) να είναι ωριαίο μάθημα στα σχολεία τότε θα πετάγαμε ως έθνος. Τα παιδιά, για πρώτη φορά, θα μπορούσαν να καταλάβουν περισσότερες έννοιες και θα χρησιμοποιούσαν τις λέξεις καλύτερα έτσι ώστε το λεξιλόγιό τους να βελτιωνόταν καθημερινά.

Αλλά αυτά όλα αγγίζουν τη σφαίρα του φανταστικού, κανείς δεν ακούει ή κάνει πως δεν ακούει, ενώ εμείς βλέπουμε καθημερινά τα παιδιά μας να υστερούν σε μαθήματα και να ανησυχούμε. Έτσι επαφίεται στους γονείς και σε λίγους εκπαιδευτικούς να ερευνήσουμε το θέμα, να καταλάβουμε πρώτα εμείς και μετά να διδάξουμε τον τρόπο μελέτης σιγά σιγά στα παιδιά μας.

Είμαι εδώ και θα είμαι πάντα εδώ, όσο μπορώ, για να διαδοθεί το μήνυμα σε όλους τους γονείς, παιδιά και καθηγητές. Και μετά ίσως η Πολιτεία πιάσει το μήνυμα κάποτε.

Καλό Πάσχα
Θοδωρής Σισμανίδης

693 157 0943

Advertisement

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s