Η “κακογραφία” των νέων παιδιών και ένα μάθημα που θάφτηκε.

Όταν ρώτησα σήμερα τον διευθυντή ενός ιδιωτικού φροντιστηρίου για τον γραφικό χαρακτήρα των παιδιών των οποίων διορθώνει τα γραπτά, μου είπε ότι είναι γενικά κακός. Το ίδιο είπαν και τα άλλα μέλη του Συλλόγου Γονέων που ανήκω, για τα δικά τους παιδιά.

Τι συμβαίνει;

Ξαφνικά η μεγάλη πλειοψηφία των παιδιών μας δεν μπορούν να γράψουν καλά γράμματα;

Ήμασταν οι γενιές του 60 και του 70 πιο επιμελείς;

‘Οταν πριν από καιρό με απασχόλησε το θέμα για τον γραφικό χαρακτήρα των παιδιών μου και γιατί δυσκολεύονταν να κάνουν τα μαθήματά τους που συνήθως συνίστανται στο να γράψουν και 4 με 5 σελίδες στο σπίτι για τους διάφορους καθηγητές για την άλλη μέρα, δεν μπορούσα καταρχήν να καταλάβω γιατί συνέβαινε αυτό. Το αγόρι δεν εννοούσε να γράψει την ουρίτσα του “μ” κάτω από την γραμμή, και όχι μόνο. Το κορίτσι έκανε εκείνα τα μικρά γραμματάκια και εξακολουθούσε να κολλάει τις λέξεις μεταξύ τους σε σημείο που δεν μπορούσες να ξεχωρίσεις τις λέξεις και φυσικά να διαβάσεις το κείμενό της.

Δεν μπορούσα να το εξηγήσω για καιρό και παρά τις προσπάθειές μου δεν έγινε και κάτι ιδιαίτερο. Ο γραφικός τους χαρακτήρας παρέμεινε κακός.

Xρόνια μετά μου ήρθε η επιφοίτηση. Έλειπε κάτι. Έλειπε ένα μάθημα και αυτό δημιουργούσε το όλο πρόβλημα. Πού είναι η καλλιγραφία σκέφτηκα; Δεν έκαναν καλλιγραφία! Αυτό είναι. Αμέσως εξοργίστηκα γιατί ήταν τόσο απλό. Εμείς κάναμε ώρες και χρόνια καλλιγραφία στο δημοτικό. Κάποιοι θεώρησαν ότι το μάθημα της Καλλιγραφίας ήταν περιττό και μπαμ… βγάλτε το. Και να σήμερα, μετά από χρόνια η κατάσταση.

Θέλω να ξέρω, πότε και ποιός έβγαλε το μάθημα της καλλιγραφίας από το δημοτικό.

Στην Ελλάδα του σήμερα δεν μπορούμε ούτε καν να υπερασπιστούμε  τα αυτονόητα. Φτιάχνουμε γενιές απαίδευτων παιδιών και τη στιγμή που η τεχνολογία κάνει άλματα οι ανθρωπιστικές σπουδές (ω, ναι περιλαμβάνεται και η καλλιγραφία και δεν είναι κάτι ξεπερασμένο, ο γραπτός λόγος είναι ο καθρέφτης της ψυχής του παιδιού) έχουν μείνει τελείως πίσω, έντεχνα και πονηρά, ή από άσχετους (δεν το πιστεύω αν και μπορεί να αληθεύει, αλλά τότε πώς μπήκαν σε υπουργεία τέτοιοι άσχετοι;) ή από ανθρώπους που δόλια και υποχθόνια έχουν άλλα σχέδια ( καμμία συνωμοσιολογία δεν ισχύει εδώ, το πράγμα είναι ηλίου φαεινότερον).

Και τώρα πώς διορθώνει κανείς το κακό; Ποιός ακούει; Ποιός; Τα υπουργεία και οι κυβερνήσεις; Στην Δημοκρατία του Ελλαδιστάν δεν μπορείς να βρεις ούτε έναν υπεύθυνο υπάλληλο που θα μπορούσε να κάνει κάτι υπεύθυνα και αποτελεσματικά. Πόσο μάλλον τον υπουργό και το επιτελείο του. Οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς είναι οι μόνοι που μπορούν να ακούσουν και να κάνουν κάτι. Και δεν μιλάω για τον εκπαιδευτικό που βλέπει την Παιδεία μέσα από ενδιάμεσους και κάτοπτρα. Μιλάω για τον εκπαιδευτικό που παραμένει λειτουργός και ως τέτοιος έχει ανοιχτά τα μάτια και τα αυτιά του για να μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά.

Και οι άλλοι που μπορούν να ακούσουν είναι οι γονείς αλλά αδύναμοι να κάνουν κάτι νομίζουν ότι δεν έχουν δύναμη. Μέγα λάθος. Είμαστε πολλοί και μπορούμε να κάνουμε κάτι.

Μπορεί να είμαι θυμωμένος αλλά δεν είμαι φιμωμένος. Είμαι φιμωμένος στον βαθμό που κανείς δεν ακούει. Και κάποιοι θα ακούσουν. Μπορεί να είμαστε λίγοι σήμερα, πολύ περισσότεροι αύριο όμως.

Το θέμα είναι σοβαρότατο. Η μόνη ανάταση της Ελλάδας θα έρθει μέσα από τα γράμματα και το γεγονός ότι τα παιδιά δεν μπορούν να γράψουν σωστά και καθαρά τους δημιουργεί ένα τεράστιο εκφρασιακό και επικοινωνιακό κενό το οποίο φυσικά κάποιοι πάντα θα εκμεταλλεύονται.  Το θέμα μόλις άρχισε. Μπορείς να βοηθήσεις με κάποιο τρόπο;

 

 

 

Η Καλλιγραφία στη γραφή των παιδιών

Βελτιώνει τα άσχημα γράμματα των παιδιών και έτσι αυτά αποκτούν αυτοπεποίθηση και υπερηφάνεια, καθώς επιβραβεύονται από το δάσκαλο που αντικρίζει ένα ευανάγνωστο γραπτό και με χαρά το διορθώνει.[14]

Advertisement

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s